Nadszedł ten moment, w którym FIKA powinna włożyć „kij w mrowisko”, i (być może) narazić się kilku agencjom marketingowo-PR’owym – gastronomicznym, które w ostatnim czasie wyrastają jak grzyby po deszczu …
Poniższy tekst dotyczy agencji specjalizujących się w branży gastronomicznej i HoReCa, ale Drogi Kliencie, jeśli jesteś z innej branży – doczytaj tekst do końca. Jest duże prawdopodobieństwo, że taka agencja zacznie specjalizować się także w Twojej działce – no cóż… masz budżet, znajdzie się agencja.
Drogi Restauratorze, aby zaoszczędzić Ci czasu, pieniędzy, a przede wszystkim rozczarowania, zapamiętaj poniższe wskazówki. Jeśli prowadzisz restauracje lub dopiero ją tworzysz, i wpisujesz w przeglądarce internetowej hasło: „marketing dla gastronomii”, przy zatrudnianiu agencji zwróć uwagę na:
DOŚWIADCZENIE
- gdzie je nabywali i jaki był zakres ich obowiązków?
- poproś o portfolio i sprawdź ich dotychczasowe realizacje.
- jak długo współpracowali z daną restauracją i dlaczego współpraca się zakończyła?
- dowiedz się kim są poszczególne osoby, z którymi potencjalnie nawiążesz współpracę, jacy specjaliści tam pracują i co mogą wnieść do marketingu Twojej restauracji?
- sam sprawdź te informacje – poproś o referencje, najlepiej z dwóch niezależnych źródeł, skontaktuj się z ludźmi, którzy te referencję wystawili.
WIZERUNEK AGENCJI
- poszukaj publikacji internetowych o samej agencji – w jakich wydarzeniach brała udział, gdzie znalazły się specjalistyczne teksty ich autorstwa?
- zobacz ich kanały w Social Media – Facebooka i Instagrama.
- przeczytaj ich bloga – o czym mówią i nad czym pracują ( jeśli go mają ).
- pamiętaj, że każdy jest „specjalistą”, a jeśli jest dobrym sprzedawcą to odpowie na Twoje oczekiwania – czyli kolejkę przed restauracją.
ZASADY WSPÓŁPRACY
- zapytaj o schemat działań agencji – dowiedz się co będzie robić w poszczególne miesiące podczas trwania umowy.
- poproś o ofertę dopasowaną dla Ciebie, a jeśli nie rozumiesz pewnych pojęć – nie bój się pytać. To Ty płacisz, Ty więc wymagasz.
- sprawdzaj miesięczne raporty z działań agencji, zmierz ich efektywność.
- podpisz jasną umowę i zdecydowanie ją egzekwuj.
A najważniejsze, to… nie oszczędzaj. Niski budżet bardzo często nie idzie w parze z wysoką jakością.
Jeśli chcesz zainwestować w rozwój swojego biznesu – znajdź taką agencję zajmującą się marketingiem dla gastronomii, która nie tylko spełnia wszystkie Twoje wymagania, ale także taką, która rozumie filozofię Twojej restauracji, i z którą czujesz „chemię”.
Wybór nie jest łatwy, ale stosowania się do powyższych rad jest opłacalne i minimalizuje granicę błędu.
Powodzenia!